Delicard

Hur lyckades Delicard öka sin omsättning när deras kunder redan var väldigt nöjda?

Hur lyckades Delicard öka sin omsättning när deras kunder redan var väldigt nöjda?

Delicard säljer gåvokort innehållande delikatesser, design och köksredskap – vanligtvis till företag som ger dessa i julklapp till sina medarbetare. På Delicard visste man redan från sina egna undersökningar att kundnöjdheten var hög, men samtidigt ville man öka omsättningen. Lösningen var en kombinerad kund- och marknadsundersökning från Ramböll, som resulterade i värdefulla insikter om kundernas beteende.

 

Exempelvis stod det klart att olika segment agerade på mycket olika sätt på denna marknad. Denna kunskap använde Delicard för att rikta sin marknadsföring mot de respektive segmenten så att varje segment främst fick ta emot de budskap som var viktigast för dem. Och resultatet uteblev inte: Delicards nya differentierade marknadsföring visade sig vara mycket mer effektiv och fick omsättningen att växa.

Vi använder Cookies

Webbsidan använder cookies för att komma ihåg dina inställningar och för att föra statistik. Denna information delas med tredje part. Läs mer här